Sezonowość w branży e-learning- kiedy mam najwięcej zleceń???

Chyba w każdej branży jest taki okres kiedy jest bardzo dużo pracy, bądź wręcz przeciwnie jest sezon ogórkowy i nie bardzo wiadomo, czym się zająć. Czy sprawami, które zawsze odkładało się na później, czy może pozyskiwaniem nowych klientów ?

Jeśli chodzi o mnie i usługi, które wykonuje można je podzielić na dwie – tworzenie platform szkoleniowych LMS oraz e-learningu w programie Articulate. Od 2 lat zauważam sezonowość, którą charakteryzuje tego typu działalność. Przede wszystkim od razu na wstępie muszę zaznaczyć, że propozycje zleceń, czy zainteresowanie klientów widoczne jest cały rok. Jednak warto zauważyć, że są miesiące bardziej spokojne oraz te bardziej intensywne. Zdecydowanie najwięcej zleceń i zapytań jest na koniec roku kalendarzowego. Liczne zapytania i oferty pojawiają się zazwyczaj z początkiem października i trwają aż do grudnia. Myślę, że jest to spowodowane faktem, iż wiele firm musi wykorzystać założony budżet oraz może (choć są to moje subiektywne wnioski) po  urlopie wakacyjnym ma więcej czasu i energii do działania😊.

Kolejnym „gorącym” dla mnie okresem są miesiące od stycznia do maja. Zwłaszcza na początku roku zauważa się , że wiele przedsiębiorstw chce zacząć z czymś nowym i ponowne jak z innymi postanowieniami noworocznymi uważają, że jest to dobry czas😊.

Okres od czerwca do września mogę uznać za „bardziej spokojny”. Nie oznacza to, że w tym okresie nie ma zleceń, ale zdecydowanie mam ich mniej, dzięki czemu mam czas na nabranie natchnienia oraz zajęcie się tworzeniem, czy uzupełnieniem kursów, które sprzedaje.

Sezonowość w branży można również zauważyć, odpowiadając sobie na następujące pytania.

Których zleceń jest więcej?

Więcej zapytań oraz zleceń dotyczy wykonywania platform szkoleniowych. Nie ma znaczenia czy jest to platforma Learn Dash, czy Learn Press.

Które zlecenia są bardziej czasochłonne budowanie platformy, czy kursy w Articulate 360?

Zdecydowanie tworzenie szkolenia, zwłaszcza rozbudowanych e-learningów w Storyline plus poprawki:)

Czego trudniej się nauczyć?

Jeśli chodzi o mnie trudniej nauczyć się wykonywania interaktywnych szkoleń e-learning w Articulate Storyline, choć jeśli chodzi o liczne interakcje Learn Dash z rożnymi wtyczkami też nie jest to bardzo proste😊. W podstawowym zakresie zarówno platformy jaki i szkolenia e-learning są na podobnym poziomie trudności.

Co jest bardziej opłacalne?

To zależy. Są klienci, którzy chcą bardzo rozbudowany e-learning, za który są w stanie zapłacić wyższą kwotę, niż klient, który potrzebuje prostą platformę szkoleniową. Oraz w drugą stronę, niektóre platformy posiadają wiele funkcjonalności i interakcji, że są zdecydowanie droższe niż kursy.

Czy robię wszystko sama?

Nie😊 Oczywiście na początku starałam się robić wszystko sama, jednak teraz coraz więcej zaczynam pracować z innymi specjalistami w formie B2B. Zauważyłam również, że robiąc wszystko sama tracę jakość, zaczynam być nieterminowa oraz nie mam czasu na poprawki. Aby uniknąć tego zjawiska i nie tracić klienta bardziej staram się skoncentrować na jego potrzebach, natomiast samo wykonanie zaczynam coraz częściej zlecać specjalistom i sprawdzam ich efekty pracy, czy są zgodne z wymaganiami klienta. Wszyscy wykonawcy mają oczywiście podpisane umowy poufności. Jeśli jesteś zainteresowany współpracą ze mną  zobacz https://www.e-learningexpert.pl/kariera/.

Zatem jak widzisz sezonowość w branży e-learning jest widoczna, jednak dzięki niej jesteś w stanie złapać dystans oraz odpocząć. Musisz pamiętać, że tworzenie szkoleń i e-learning wymaga kreatywności i dokładności- jeśli tworzysz za dużo odbija się to na jakości szkoleń ( wiem to po sobie). W przypadku platform jest podobnie- nie jest to może tak kreatywne jak tworzenie e-learningu, jednakże wymaga również „świeżej głowy” do konfigurowania nowych rozwiązań.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress
Przewiń do góry